diumenge, 12 de febrer del 2017

Danys col·laterals: NT i convulsions

Hi ha tremolors momentànies i moviments convulsos, espasmòdics, aïllats, sempre inesperats: tors, cap, braços, mans, ventre, i de vegades rampells brevíssims per tot el cos: potser un pèl dolorosos en el moment just, però sempre poc duradors i sense seqüeles, i sobretot a la nit. I dolors esporàdics causats, suposo, per petites convulsions musculars internes, més duradors (dos, tres dies). Són diferents de l’ADO de què vaig parlar, que allò era una cosa regular, sistemàtica, que pot durar quinze dies o més, i llavors desaparèixer, i tornar a aparèixer allà mateix o a l’altre costat, o en un altre punt del cap...

Això em fa pensar en episodis locals d’epilèpsia, suposo que associats a la medicació que prens per controlar mínimament la NT. Ja ho diu el prospecte. També hi ha sovint una tremolor a les mans que dificulta portar el menjar a la boca, escriure a mà encara que no ho hagis deixat de fer mai almenys alguna vegada al dia... Em sembla evident que això és d’alguna medecina, no encara de l’edat.

La medicació antiespasmòdica i antiepilèptica pot elevar la tensió arterial, sobretot els primers dies, de manera que si et preocupa tenir la tensió alta val més que la controlis. A mi no em preocupava gens tenir la tensió alta, però el metge em va manar que me la mirés durant unes quantes setmanes i ho vaig fer fins a la següent visita. Efectivament els primers dies de prendre oxcarbazepina la tenia alta. Després va baixar a xifres més normals. I després ja no em van dir res, de manera que vaig deixar de controlar la tensió.

Sé que he tingut episodis de bruxisme durant aquests anys –m’he despertat alguns cops havent-me mossegat la llengua o que em feien mal les mandíbules– i possiblement d’aquest mateix mal va venir una infecció dels quatre incisius inferiors que em van haver d’operar entre el primer episodi de NT i el segon. Però no tinc manera de saber si el bruxisme va ser previ a la NT ni si hi pot estar associat en el meu cas. Sí que he vist estudis que en parlen, com una hipòtesi més. De fet, sembla raonable que puguin tenir relació toltes dues coses. I també hi ha estudis que relacionen la NT i el bruxisme amb l’estrès. En el cas del bruxisme, l’estrès podria ser-ne una causa; en el cas de la NT, un agreujant. Podria ser que l’estrès provoqués bruxisme i el bruxisme la neuràlgia del trigemin. No ho sé.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada